2010. december 28., kedd

olvassatok Rushdie-t, én is azt teszem. először zsűl kapott tőlem egy kötetet tavaly talán névnapjára, vagy két éve, nem is tudom. róla tudom, hogy szeret olvasni, rushdie-ról meg annyit tudtam, hogy egyik barátnőm nővére szerint zseniális. aztán zsűlnek is tetszett, elolvastam, és beleszerettem. és olvastam még egyet, és még egyet, és nem lehet letenni. talán kicsit márquezre hasonlít, de nem, igazából nem, csak inkább emlékeztet rá. valami megmagyarázhatatlan és követhetetlen asszociációs lánc két végén vannak ők, hát ezért. ironikus és abszurd meséi nem tudnak abszurdabbak lenni a valóságnál, minél hihetetlenebb dolgokat ír le, annál valósabbakkal tudod párosítani őket, csodálatos. kicsit sem értek az irodalomhoz, laikus könyvfaló vagyok csak, így nem is tudok és nem is merek semmit írni róla, csak azt, hogy olvassatok rushdie-t.

Nincsenek megjegyzések: