2009. szeptember 19., szombat

a bicikli ismét teljesen és kiszakíthatatlanul beintegrálódott az életembe. ez bizonyos szempontból jó, bizonyos szempontból rossz.
jó, mert környezetbarát, mert sportolok és mozgok, jó, mert felébreszt reggel, és ébren tart este, mert könnyű, fürge, ideális bárhová, mert a biciklizés mindig kitisztítja a fejem.
rossz, mert a körút veszélyes, mert már nyavalygok, ha gyalogolnom kell-mondván az lassú, és kezdek agresszív lenni az autósokkal szemben.
egyébként is furcsa dolog pesten ez a biciklis-autós párbaj. nem lenne értelme elkezdeni azon vitatkozni, ki kezdte előbb az egymásra fújást -tyúk volt-e előbb, avagy tojás. de tény, hogy egyik fél sem tekinti magával egyenrangúnak a másikat.
nem akarok kemény vonalas, agresszív, teszek-a-kreszre bringás lenni. de amikor kiordítanak rám a kocsiból, hogy "BÜDÖSKURVA" csak mert a sávnak, ami egyenesen menő és lekanyarodó is, a jobb oldalán mentem(mint minden rendes biciklis) és nem kanyarodtam le és ezért az autósnak kissé fékeznie kellett, vagy amikor áll a sor a Petőfi-hídon, elgurulnék az egy helyben álló (időnként gyökkettővel kicsit haladó) busz mellett, de nem lehet, mert amint a sofőr észrevesz, ráhúzza a buszt az út szélére hogy már nem férek el - hát ilyenek után nem vagyok toleráns biciklis. ilyenkor én ugyan átmegyek a piroson, ha nem jön senki és semmi, ilyenkor előzök jobbról mert én jobb oldalon megyek eleve, ilyenkor az úttesten megyek a Petőfi-hídon, akkor is, ha ezzel feltartom két percig a sort, ami nem száguldhat így hetvennel addig, csak harmincöttel...
de mindezek ellenére nem megyek CM-re. egyrészt azért, mert más dolgom van. másrészt azért, mert nem tartom megoldásnak. mondjuk jobb ötletem sincs.
(mondjuk én semmilyen felvonulást, tüntetést, akármit nem tartok megoldásnak. a csendes lázadás a menő. használd, tedd, csináld úgy, ahogy jónak látod. szerintem ennyi elég ahhoz, hogy észrevegyenek.)

1 megjegyzés:

maifosz írta...

mennyire ismerős :D (főleg az, hogy "jaj, ne kelljen gyalogolni, az lassú".)

szerintem a CM megoldás, mert a tömegnek mindenképp figyelemfelhívó ereje van, hogy nemcsak 1-2 őrült, kósza bringás, hanem sok ember, aki közlekedni szeretne. de én sem érek rá :(