2008. október 8., szerda

pénzügyi válság, ugyebár


eddig is lehetett róla olvasni, hogy egész világot érintő gazdasági válság van kibontakozóban, de valahogy úgy éreztem, hogy ez engem nem érinther, amíg nem érzem a közvetlen következményeit, nem érdemes foglalkoznom vele.
ma volt az első alkalom, hogy meghökkentem. az index azt írja, hogy:

"Leállította a betétek kifizetését és új betétek felvételét az egyik izlandi nagybank brit érdekeltsége"

és elgondolkoztam azon, hogy hol mi a fenét csinál az ember ilyenkor a pénzével, hogy tutira ne vesszen el. na nem mintha nagyon vagyonos ember lennék, de épp most kezdett el foglalkoztatni minket a megtakarítás-gyűjtögetés gondolata, már számoljuk, hogy akkor havonta mennyit és hogyan lehetne félrerakni.
de mi lesz a garancia rá, hogy a válság közepette megmarad, amit félrerakunk? hogy nem dől be mondjuk az OTP vagy az ERSTE is? honnan lehet azt előre látni, hogy hol lesz a következő durranás? hol érezheti az ember biztonságban ilyenkor a pénzét? mégse rejthetem a bankókat kisszatyorban az ágy alá...

Nincsenek megjegyzések: