2009. május 2., szombat

apa mindig azt mondta, hogy a tavasz akkor kezdődik, amikor először ehet az ember az évben tojásos nokedlit friss fejes salátával. (üvegházi nem ér :P)
hát, idén teljesen elfeledkeztem a tojásos nokedliról, cserébe ma sikerült megint egy finom, inkább nyár eleji ebédet rittyenteni. bár nem hordozza magában a nokedli egyszerűségének báját, megpróbálni érdemes :)
szóval az úgy volt, hogy volt a sparban spárga. tetszett, meg mindig ki akartam próbálni, úgyhogy vettem. de nem nagyon tudtam, hogy álljak neki. rémlett, hogy valahol olvastam h holland mártással jó, de annyit nem akartam vacakolni. fanni azt mondta, ő simán vajon megpárolja, ez jó ötletnek tűnt. de a mártást sem vetettem el teljesen, meg akartam valami husit is, mert csak.
a vége tehát ez lett: a spárgát olya 5 centis darabokra vágva megpároltam vajon pici sóval (nem tudom, hogy a nagykönyv szerint egyben kéne vagy darabokban, nekem így fért a lábosba)
a csirkemellet falatkákra vágram és olivaolajon sóval-borssal megpirítottam, de úly, hogy tényleg legyenek közte piros-roogós részek is.
a mártás pedig a "szokásos" ízesítéssel: bacon kipirít, kevés olivaolaj, fokhagyma apróra, megint pirít, rá tejszín, bele egy tojás, só, bors, parmezán.
mit mondjak. isteni lett.

mondjuk ki is voltam már éhezve az ízekre: a németeknél dönert ettünk dönerrel. na jó, meg egyszer nordsee. már kicsit untam a végére, de csak ilyen volt a közelben ebédszünetben.

1 megjegyzés:

maifosz írta...

Én a német kaját ki nem állhatom, mindig kitesznek magukért, hogy finom helyi specialitásokat ehessünk, de nem kéne...
A legrosszabb az a ragacsos, ruganyos gombóc barnaszósszal...

(A frankfurti levest viszont nagyon szeretem, meg a durranós virslit, mármint szerettem, amíg ettem ilyeneket.)